Шуменски студент по астрономия откри нов астероид
SOUTHERN NEWS - ЮЖНИТЕ НОВИНИ
  Начало » Новини » Шуменски студент по астрономия откри нов астероид
Харесайте facebook страница ни

Шуменски студент по астрономия откри нов астероид

Четвъртокурсникът Сунай Ибрямов в специалността "Астрономия" в Шуменския университет откри нов астероид в рамките на кампанията Пан-Старс - част от проекта на НАСА „Астероиди убийци". Небесното тяло е от основния астероиден пояс между планетите Марс и Юпитер.

Съобщението за откритието се получи на 31 март от директора на програмата проф. д-р Патрик Милър.

В писмото си д-р Милър поздравява откривателя и уточнява: „Астероидът се намира на разстояние 2,8 астрономически единици от Слънцето (това разстояние е почти 3 пъти по-голямо от средното разстояние между Земята и Слънцето). След изчисляването на точната орбита откривателят му г-н Ибрямов може да предложи име на астероида".

Сунай е студент по астрономия във Факултета по природни науки, инициатор е за създаването на Студентското астрономическо общество в Шуменския университет и е първият му председател.

Източник: news.bg
Прегледайте още новини и статии от: България
Етикети: астероид откриване студенти Сунай Ибрямов шуменски университет

Още статии по темата

Коментари

Добави нов коментар
ВниманиеЩе бъдат допуснати само мнения свързани с конкретната статия!
Не се толерират мнения съдържащи обидно или нецензурно съдържание, както и написани само с главни букви.
Благодарим Ви че пишете на български!
Потвърждение
Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение от екипа на Snews.bg.
Поставянето на връзки към материали в Snews.bg е свободно.

Тази страница съдържа информация върху настоящи събития около "Шуменски студент по астрономия откри нов астероид". Също така можете да намерете статии за: астероид, откриване, студенти, Сунай Ибрямов, шуменски университет и други актуални новини.

Шаблон: Rockettheme |