Начало » Новини » Кафето намалява опасността от диабет
Китайски учени установиха:

Кафето намалява опасността от диабет

Безкофеиновото кафе е по-ефективно от обичайното

Кафето намалява опасността от диабет, установиха китайски учени. Напитката притежава три съставки, които могат да блокират токсичното натрупване на протеини, което причинява заболяването.

Диабет от втори тип се появява, когато произвежданият инсулин в тялото не е достатъчен за нормалното му функциониране, но било установено, че екстракти от кафето предпазват произвеждащите инсулин клетки от унищожаване. Учените смятат, че екстрактите от кафе - кофеин, кафеена киселина и хлорогенова киселина, могат да помогнат в разработването на по-ефективно лечение.

"Ние установихме, че три основни съставки на кафето могат да предотвратят токсичния процес и това може би обяснява защо пиенето на кафе се свързва с намаляването на опасността от диабет от втори тип", заяви ръководителят на изследването Кун Хуан от университета Хуачжун.

Всички компоненти се отразили положително по време на лабораторни изследвания, но кофеинът имал най-малък ефект от трите съставки. Поради това според Хуан безкофеиновото кафе е по-ефективно от обичайното. "В кафето без кофеин процентът на съдържание на кафеена киселина и на хлорогенова киселина е дори по-висок от обикновеното кафе, а нивото на кофеин е значително по-малко", допълни Хуан.

Новото изследване потвърждава резултатите от предишни изследвания, според които хората, пиещи по четири или повече чаши кафе на ден намаляват с 50% опасността да се разболеят от диабет от втори тип.

Източник: БГНЕС
Прегледайте още новини и статии от: Здраве 
Етикети: кафе 


  Още статии по темата


  Коментари

Добави нов коментар
ВниманиеЩе бъдат допуснати само мнения свързани с конкретната статия!
Не се толерират мнения съдържащи обидно или нецензурно съдържание, както и написани само с главни букви.
Благодарим Ви че пишете на български!
ПотвърждениеCAPTCHA Image

Зареди ново изображение

Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение от екипа на Snews.bg.
Поставянето на връзки към материали в Snews.bg е свободно.

 Тази страница съдържа информация върху настоящи събития около "Кафето намалява опасността от диабет". Също така можете да намерете статии за: кафе и други актуални новини.

Web development: axiterra.com | Web Security | Шаблон: Rockettheme | |