Физик предрече силно земетресение в Италия на 8 декември
  Начало » Новини » Физик предрече силно земетресение в Италия на 8 декември
Харесайте facebook страница ни

Физик предрече силно земетресение в Италия на 8 декември

Уволненият учител ни успокоява: преди 12 май 2016 г. София няма да се клати

Софиянци не трябва да се притесняват от силни земетресения преди 12 май 2016 г. Но нов силен трус с магнитуд между 5 и 6.4 се очаква в Италия в събота, 8 декември. Това са прогнозите на физика Бойко Илиев, разработил собствена система за предричане земетресения, пред БГНЕС.

Илиев не е член на някоя световна или дори родна научна институция, а за последно е бил учител по физика и математика в Банкя, от където е уволнен именно заради своите предсказания.

Методът му е обвързан с теория за клатенето на Земята, което той е изчислил, че се получава през 1 час и 24 мин., използвайки основна научна формула за движение на механично махало, която може да се види в учебниците за 9-ти клас. Откритието си за земното клатене Илиев е представил през 2011 г.

Теорията ми е следната - движейки се, тектоничните плочи натрупват сеизмично напрежение, но не се случва земетресение тогава, когато се движат, обясни физикът. "Силното земетресение се случва, едва когато стане синхронизиране с поклащането на земната ос с тази точка, която Луната е дръпнала и се движи в противоположна посока на въртене на Земята. Когато тя се клати, тя връща тази точка към гравитационното повдигане и я задържа по-дълго време, затова се случват най-силните земетресения", разясни той.

Това откритие може да обясни "Теорията на тирбушона" на двама български сеизмолози, че има завихряне относно земетресение в определена посока, продължи Илиев. В защита на теорията си физикът описа как след първите трусове в Перник пред очите на свои съграждани е предрекъл и последвалите вторични трусове около 4:30 часа. В последвалите дни Илиев е очаквал още трусове, като дори е подал докладна в училището, в което работи, за очакваните трусове.

В същия ден, в който е подал своята докладна, около 8:30 часа следва определено от физика като "с 3,2 магнитуд предсказано земетресение". Прогнозите на Илиев му донасят проблеми в училището, като един от родителите на негов ученик е потърсил физическа саморазправа с него. Обвинения търпи и от директора на училището с аргументацията, че не върши работата, за която е нает.

"Обвиниха мен, аз съм виновен, не земетресението", коментира физикът. Методът на Илиев не може да се похвали с много научни потвърждения за своята ефикасност освен тези, които самият физик представи. За една от причините за липса на възприемане на теорията му посочи, че научната общност в страната не го взима на сериозно. "Няма чуваемост, аз съм нещо като ерес", заяви Илиев. Иначе той е представил статистика за своите прогнози на американска изследователска организация, която определя, че 18% от подадените около 1000 прогнози за земетресения са се сбъднали. Резултатите са били определени като задоволителни от учените зад океана.

Илиев изрази стопроцентова увереност, че предсказанията му за земетресение в Италия ще се сбъднат. Дори е уведомил институциите към ЕК, отговарящи за реакцията при бедствия. "Аз имам изложба с предсказани земетресения, която ме крепи. Тя е обективна, може да се види. Не се притеснявам, защото аз съм по сигурен от когото и да било друг гражданин, защото разполагам с обективни правила", заяви физикът.

На въпрос защо е останал учител, при положение че разполага с научна теория, в чиято правота е толкова убеден, Илиев отговори, че е правил опити да публикува откритието си в специализирани списания, но няма пари да си плати таксата. "Нямам пари, хората тук се размотават из Женева, записват си откритията там. Аз не мога, нямам пари. Аз съм беден, вече и без работа", допълни той.

По думите на Илиев той получава отзиви и получени писма от видни учени, а сайтът му за прогнози се наблюдава от целия свят. "Вече знаят за моите прогнози от Австралия, Америка, Китай", добави той. Като причина да представя твърденията си той посочи не толкова публичността, а желанието да помогне по някакъв начин за това негови колеги от Италия да не попаднат под обвинения или в затвор, както се случи след последните силни трусове на Ботуша.

Източник: SNews.bg
Прегледайте още новини и статии от: България
Етикети: земетресение

Още статии по темата

Коментари

Добави нов коментар
ВниманиеЩе бъдат допуснати само мнения свързани с конкретната статия!
Не се толерират мнения съдържащи обидно или нецензурно съдържание, както и написани само с главни букви.
Благодарим Ви че пишете на български!
Потвърждение
Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение от екипа на Snews.bg.
Поставянето на връзки към материали в Snews.bg е свободно.

Тази страница съдържа информация върху настоящи събития около "Физик предрече силно земетресение в Италия на 8 декември". Също така можете да намерете статии за: земетресение и други актуални новини.

Шаблон: Rockettheme |